MAXON QUICKSTART Product Design & Engineering

Deze training is specifiek ontwikkeld voor productontwikkelaars en machinebouwers. Je leert een professionele visualisatie stap voor stap opbouwen en ontdekt met welke technieken je snel een verbluffend resultaat bekomt.

De ervaren productvisualisatie- en modelleerspecialisten van MAXON leggen in deze opleiding de nadruk op een stevige projectstructuur en kennis van de beschikbare modelleringstechnieken. Het creëren van professionele texturen of de juiste belichting en een doel-georiënteerde rendering worden grondig besproken en getoond. Zo kan je vlot aan de slag met Cinema 4D, van het eerste ontwerp tot de finale rendering.

Praktisch 

Inhoud

  • Standaardinstellingen voor een project
  • Eenheden, schaal, view clipping 
  • Importeren van bestanden (bijvoorbeeld AI, DWG, STL)
  • Modelleren op basis van 2D CAD-bestanden, schetsen, foto's 
  • Referentieafbeeldingen gebruiken tijdens het modelleren 
  • Algemene modelleerfuncties
  • Object-assen
  • Werkvlakken, hulplijnen en grijpen naar objecten 
  • Modelleerassen
  • Polygoon-modelleren 
  • Polygoon- en SDS-modelleren (HyperNURBS)
  • Technieken voor het modelleren van randen, openingen en volumes 
  • Technieken om veelvoorkomende CAD-importproblemen te vermijden
  • Spline modeling 
  • NURBS-objecten
  • Generators en Deformers 
  • Instances
  • Objecten verbinden 
  • Symmetriefunctie
  • Booleaanse bewerkingen (volumes samenvoegen, uitsnijden...) 
  • Cloner-objecten en belangrijke Effectors 
  • Shading 
  • Phong tag / Normals tag 
  • Phong shading onderdrukken
  • Belangrijke tools voor nauwkeurig modelleerwerk 
  • Measure & Construction tool gebruiken
  • Optimaliseren van de scène
  • Spline intermediate points – hoe beïnvloeden ze de topologie
  • Parametric object segments
  • De perfecte bol
  • Werken met 'level of detail' (LOD)
  • Combine Project-functie 
  • Het beheer van geïmporteerde maar onzichtbare CAD-elementen 
  • Efficiënt gebruiken van hiërarchieën 
  • Layers gebruiken 
  • Projecten opruimen en organiseren
  • Materialen, texturen en channel shaders 
  • Projecttypes
  • UV-maps aanpassen
  • Bitmaps gebruiken (.psd, .tif)
  • Shaders (bijvoorbeeld Fresnel, Noise, Ambient Occlusion, SSS, Brick) 
  • Analyse van referentieafbeeldingen 
  • Eigenschappen van echte materialen 
  • Metaal, plastic, glas en hout creëren 
  • Belichting en verlichting 
  • 3-point lighting 
  • Light dome 
  • Simulatie van Global Illumination
  • Holtes
  • Gevorderde reflecties met en zonder gradiënten 
  • Belichtingstools
  • Ambient Occlusion
  • Global Illumination, indirect illumination 
  • HDR-beelden voor reflectie en verlichting
  • Animatie
  • Beperkingen
  • Introductie tot XPresso
  • Object-, punt- en parameterkoppelingen 
  • Driver en Driven instellen
  • Compositie en bijsnijden 
  • Angle en growth
  • Correct gebruik van Booleaanse objecten
  • Exploded view, verschillende technieken
  • Effectors
  • Pose Morph
  • Animatie met de hand (keyframes)
  • Objecten verbergen en tonen 
  • Display tag animeren 
  • Zichtbaar in Editor/Renderer 
  • Rendering 
  • Render tag
  • Background compositing
  • Object channels
  • Alle instellingen voor antialiasing
  • Output voor compositing
  • Multi-Pass rendering
  • Sketch en Toon

 

Alle vermelde prijzen zijn onder voorbehoud en exclusief BTW.

 

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660