Systeemvereisten voor CINEMA 4D

Minimale systeemvereisten voor Cinema 4D en Bodypaint 3D

 

Operating systems

Windows (Intel of AMD 64-bit CPU met SSE3 support)

  • Windows 7 SP1 64-bit (alle versies)
  • Windows 8 64-bit (alle versies)
  • Windows 8.1 64-bit (alle versies)
  • Windows 10 64-bit (alle versies)

OS X

  • Mac OS X 10.11.6 of hoger met een 64-bit processor op een Intel-gebaseerde Apple Macintosh

Algemeen

  • 4GB RAM (8GB of meer aanbevolen)
  • OpenGL grafische kaart die OpenGL 4.1 ondersteunt (dedicated GPU aanbevolen)
  • USB-poort
  • Internetverbinding is vereist
  • Registratie is vereist

Cinema 4D op Windows 10

Er zijn geen Cinema 4D-problemen bekend die Windows 10-specifiek zijn maar je gebruikerservaring kan verschillen afhankelijk van jouw hardware. Onze gesloten veldtest toonde aan dat sommige GPU drivers of input device drivers minder betrouwbaar werken op het nieuwe besturingssysteem, voornamelijk bij het gebruik van third-party plugins die vertrouwen op deze drivers. Dit kan ten allen tijde veranderen als deze drivers geupdatetet worden, hetgeen betekent dat geen algemene richtlijnen bestaan omtrent welke grafische kaarten beïnvloed zullen worden. Voor gebruikers van Intel HD2500/HD4000 GPU's raden we aan om Windows 10 niet te gebruiken aangezien zij hoogstwaarschijnlijk de nodige updates niet zullen ontvangen.

Quicktime: Sommige versies kunnen niet gebruikt worden op Windows 10. Desondanks verkregen we positieve feedback met betrekking tot het gebruik van de versie 7.7.9 met Windows en Cinema 4D. Volgens de website is er geen officiële support voor Windows 10.

Download: https://support.apple.com/downloads/quicktime

Grafische kaarten

In het algemeen ondersteunen Cinema 4D en Bodypaint 3D alle OpenGL 4.1-capabele grafische kaarten. Desalniettemin raden we aan een toegewijde 3D grafische kaart met een AMD of NVIDIA chip te gebruiken. Hoge performantie grafische chips zijn tegenwoordig reeds beschikbaar in mid-range laptops.

Vergewis je ervan om steeds de meest recente, gecertificeerde grafische kaart-driver te gebruiken (geen beta-versies).

Om meer te weten te komen omtrent verwerkingssnelheid, CINEBENCH testresultaten kan je online vinden.

Belangrijke opmerking

Wij zijn niet verantwoordelijk voor de compatibiliteit van individuele grafische kaarten met de OpenGL modus. Wegens het uitgebreide aantal en types van beschikbare chip sets, operating systems en driver-versies kunnen wij de compatibiliteit met alle systemen niet garanderen.

De technische specificaties van onze producten zijn constant in verandering. Gelieve de meest recente demoversie van de software te testen op compatibiliteit met jouw computer.

Betreffende NVIDIA 3D Vision

Een quad buffered grafische kaart is vereist om NVIDIA's 3D Vision Shutter Glasses te gebruiken om het bekijken van de stereoscopische tentoonspreiding van Cinema 4D.

Een overzicht van grafische kaarten die aan alle vereisten voldoen vind je hier.

 

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660