workflow

Zoals altijd focust Cinema 4D Release 18 op een soepele en intuïtieve workflow, zowel binnen jouw 3D-omgeving als bij de uitwisseling van gegevens met andere toepassingen.

 

verbeteringen in viewport

 

Bekijk jouw scène gedetailleerder met behulp van de verbeterde OpenGL in Cinema 4D Release 18. Krijg een beter inzicht in de vorm en de opstelling van jouw modellen met Screen-Space Ambient Occlusion (SSAO) en bekijk gedetailleerde displacement in realtime met GPU-tessellatie. Gebruik Reflectance Preview om een idee te krijgen van hoe de reflectie er op jouw model uit zal zien en geniet vooral van een mooiere voorvertoning.

 

substance engine integration

 

Allegorithmic's Substances zijn parametrische materialen die in de meeste 3D programma’s en game-engines te gebruiken zijn. Download Substances en gebruik ze direct op jouw Cinema 4D-objecten. Deze volledig geïntegreerde implementatie staat garant voor een uitstekende workflow en flexibiliteit.

 

 

geoptimaliseerde voorkeuren

De User Participation-gegevens die jullie hebben gedeeld, hebben ons geholpen om enkele van de standaard instellingen in Cinema 4D te optimaliseren en gebruiksvriendelijker te maken. De standaard Phong Angle werd verkleind, het figuurobject heeft nu een menselijke hoogte en in de meeste selectietools is Select Visible Elements niet meer standaard aangevinkt. De standaard render-output is nu 720p. Dit zijn slechts enkele van de vele ingrepen die we hebben uitgevoerd om jouw dagelijkse workflow op basis van jouw feedback te verbeteren.

                                                                                        

Standaard Rendering-resolutie                     Standaard Phone Angle                                          Select Visible Element  

                                                                                                                                                        niet meer standaard

                                                                                                                                                              aangevinkt                 

 

 

verbeteringen color chooser

Met de Color Chooser kan je op een eenvoudige manier harmonieuze kleurenschema's creëren en beheren, maar soms wil je gewoon snel een bepaalde kleur kiezen. Daarom is Release 18 voorzien van een compacte modus die een snelle toegang biedt tot basisinstellingen. Nieuw is ook een persoonlijk kleurenpallet die in alle Cinema 4D-documenten wordt gedeeld en waarmee je ten allen tijde toegang krijgt tot jouw favoriete kleuren.

 

vertex colors

Ideaal voor pre-visualisation. Met de nieuwe Vertex Colors kan je rechtstreeks op een mesh schilderen zonder dat je daarvoor texturen nodig hebt of zonder dat je daarvoor UV's hoeft te unwrappen. De Vertex Map-shader kan Vertex Colors renderen en ze in realtime in de Viewport weergeven. Vertex Colors ondersteunt veelhoekige én alleenstaande punten, waardoor dit een krachtige, nieuwe tool is voor professionals en VFX-toepassingen.

 

opensubdiv import

Met de volledige ondersteuning van de OpenSubdiv Library van Pixar zien oppervlakken er in Release 18 precies hetzelfde uit als in andere programma’s die OpenSubdiv ondersteunen. Met adaptieve onderverdeling en een geschikte grafische kaart kan je eenvoudig subdivided meshes animeren en van een snelle Viewport-feedback genieten.

 

ondersteunde bestandsformaten

Om het werk soepel te laten verlopen tussen andere 3D- of compositiesoftware en game-engines, updatet en verbetert MAXON continu de ondersteuning van FBX, Alembic en andere formaten. In Release 18 worden FBX en Alembic Subdivision Surface Crease Weights en Vertex Colors ondersteund. Daarnaast kan je in FBX bestanden voortaan Substances en hun attributen laten ingebed worden en kunnen presets in de OBJ import/export-dialoog worden opgeslagen.

 

DDS Import

Met Release 18 importeert Cinema 4D op native wijze Direct Draw Surface-bestanden, waarmee jouw workflow bij de ontwikkeling van games wordt gestroomlijnd.

 

rlm-licentiebeheer

Bedrijven met meerdere licenties halen voordeel uit een robuust en gecentraliseerd licentiebeheer. Naast de intuïtieve License Server van MAXON is RLM op dit vlak een van de populairste licentie management systemen. Release 18 ondersteunt RLM-licentiebeheer als een optie die extra kan worden aangekocht. Uiteraard kunnen gebruikers enkelvoudige serienummers blijven gebruiken zonder dat ze daarvoor een licentieserver nodig hebben.

 

mesa

Bij problemen met de grafische driver biedt Release 18 een nieuwe fallback-modus die OpenGL met behulp van de CPU berekent. Deze modus vervangt de Software Shading-optie en biedt multi-threaded Viewport-weergave van de hoogste kwaliteit wanneer jouw GPU niet behoorlijk werkt.

 

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660