Renderen

Dankzij de vele nieuwe instellingen is het gemakkelijker dan ooit tevoren om snelle en realistische renders te creëren.  

thin film-shader

Geef iriserende oppervlakken zoals luchtbellen, oliefilms, vingerafdrukken en andere olieachtige resten weer met behulp van de nieuwe Thin Film-shader in Cinema 4D Release 18.

 

inverse ambient occlusion

     

Gebruik het nieuwe Surface Effect Inverse Ambient Occlusion om AO-effecten toe te passen op de buitenranden van objecten waardoor interessante slijtage of subsurface scattering gesimuleerd kan worden.

shadow catcher

Integreer met de nieuwe Shadow Catcher-shader gemakkelijk 3D-objecten in foto's of videobeelden. Het enige wat je hierbij hoeft te doen, is de shader toepassen op een geometrie die min of meer overeenstemt met de beelden en vervolgens kan je het gerenderde resultaat uitsnijden en invoegen met een alpha waarin de schaduwen zijn opgenomen.

parallax

Gebruik Parallax-mapping om het effect van een bumpmap in materiaal te vergroten en voeg meer diepte toe aan jouw renders zonder te wachten op Displacement.


Bump vs. Parallax

verbeteringen variation shader

Verdeel texturen en kleuren willekeurig over meerdere objecten of groepen polygonen. Combineer een bijna onbeperkt aantal basistexturen en creëer op die manier meer variatie dan ooit tevoren.

 

reflectance multi-edit

Bespaar kostbare productietijd door reflectieparameters van meerdere materialen gelijktijdig te bewerken. Visuele markeringen in de Material Manager geven aan of een channel vergelijkbare waardes heeft en in een keer aangepast kan worden. Hierdoor wordt werken in Cinema 4D nog efficiënter.

 

 

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660