modelleren

In Cinema 4D Release 18 zijn krachtige nieuwe tools opgenomen voor het snijden van objecten, evenals belangrijke modelingfuncties voor de game-ontwikkelaar en onmisbare uitwisselingsmogelijkheden met andere software.  

 

nieuwe mestools – het snijdt overal doorheen

Cinema 4D Release 18 “is a cut above the rest” dankzij de gloednieuwe interactieve mestools. Met de nieuwe Line Cut-tool kan je door één of zelfs meerdere objecten snijden en de snijlijn interactief bewerken. Je kan hiermee nieuwe randen creëren, verwijderen of objecten splijten op basis van de sneden die je gemaakt hebt. Met de nieuwe Plane Cut-tool kan je nieuwe snijvlakken maken volgens de Local-, World- of Camera oriëntatie of je kan een lijn trekken waarmee je de oriëntatie van het snijvlak definieert. De Loop/Path Cut-tool ontwerpt symmetrische lussen of paden op basis van een proportionele of absolute afstand ten opzichte van de omliggende randen. Dit alles met behoud van de originele kromming. De drie nieuwe tools zijn allemaal als afzonderlijke commando's beschikbaar, zodat je via een snelkoppeling of via het Commander Menu gemakkelijk toegang krijgt tot de gewenste modus.

 

Baking Displacement

Release 18 werkt met een geoptimaliseerd Raycast-Algoritme voor Baking Sculpt-resultaten zoals Displacement Maps en Normal Maps. Hierdoor kan je met de vereenvoudigde geometrie animeren maar uiteindelijk toch een hoge graad van detail in jouw renders krijgen.  

Boven: 2 detailbeelden

Onder: Baked Object

 

set uvw from projection

Met de Set UVW from Projection-tool kan je UV-coördinaten voor meerdere objecten creëren en updaten. En dit zelfs voor volledige hiërarchieën die gebaseerd zijn op gewone projecties.

 

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660