Dynamics in CINEMA 4D

Laat de natuurkrachten inwerken op duizenden objecten en miljoenen polygonen tegelijk met de Dynamics van Cinema 4D, gebaseerd op de Bullet Physics Engine en aangevuld met tal van unieke tools.Deze 3D Collision Detection-engine voor Rigid en Soft Body-simulaties is een standaard in de games- en animatieindustrie.

Rigid Body Dynamics

Rigid bodies zijn objecten die niet veranderen als ze blootgesteld worden aan de wetten van de fysica. Deze objecten vallen, botsen en stuiten en reageren op elkaar. Pas fysische parameters zoals massa, wrijving en zwaartekracht toe om duizende objecten met miljoenen polygonen te animeren.

 

Soft Body Dynamics

Als je dynamische objecten wil laten transformeren tijdens een botsing of een andere natuurkracht, dan heb je soft bodies nodig. In C4D zijn dat niet alleen wobbly shapes, je kan ze ook vullen met lucht en zelfs laten barsten. Met de flexibele instellingen boots je bijna elk materiaal na. 

 

Aërodynamische krachten

Animeren met lucht? Dat kan dankzij de nieuwe aërodynamische features in Cinema 4D. Simuleer wind en laat pluimen, papier of bladeren zachtjes door de lucht zweven. Gebruik de tweezijdige opties om objecten zonder dikte te animeren. Met deze tools maak je van elke animatie een hoogvlieger.

 

Aanvullende tools

De Dynamics in Cinema 4D bieden meer dan enkel Rigid en Soft Bodies. Gebruik veren, scharnieren en andere connectoren om objecten op elkaar te laten reageren, zonder keyframes. Het draaimoment en de snelheid kan je natuurlijk individueel instellen.

 

Strak in het pak met Cloth

Cloth is het perfecte gereedschap om je karakters strak in het pak te steken. Eigen kledingstukken ontwerp je met de Dress-O-Matic. In Cloth pas je elke eigenschap van stoffen toe, zoals stijfheid, wrijving of buiging. En je kan ze ook uitrekken of scheuren. Turbulentie en wind zorgen voor opbollende gordijnen of fladderende jurkjes. En natuurlijk kan je weefsels ook laten botsen, zowel met zichzelf als met andere elementen in de scène. Deze simulaties bekijk je rechtstreeks in het werkvenster.

 

Thinking Particles

Met Thinking Particles voeg je karakter toe aan je Particle-effecten. Thinking Particles controleer je met Xpresso: zo koppel je Thinking Particles aan elk element in de scène. Elk object kan je gebruiken als Emitter of als Collision Object en er Particles op laten afschampen. Of laat bij een botsing nieuwe Particles ontstaan. Thinking Particles is een onmisbaar gereedschap als je de grens van FX wil verleggen.

 

Laat Particles genereren door punten, zijden of vlakken van elk object. Of gebruik het volume van een object om de Particles te begrenzen. Particles kan je ook met elkaar laten botsen. Thinking Particles biedt verbazingwekkende mogelijkheden voor unieke Particle-effecten.

 

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660