Laat er licht zijn!

Cinema 4D biedt een breed pallet aan verlichtingsgereedschappen om je scène tot in de kleinste hoekjes perfect uit te lichten. 

Verschillende soorten licht- en schaduwberekeningen vormen de basis voor een uitzonderlijk krachtige verlichtingssysteem. Bepaal de kleur, de helderheid, de lichtafname en andere eigenschappen. Pas tegelijk de dichtheid en de kleur van de schaduw zelf aan. Gebruik Lumen of Candela als je liever fysieke parameters hanteert. Maak lichtbundels zichtbaar en voeg ruispatronen aan de lichtkegel toe om stof of rook na te bootsen. Lichbronnen hebben tal van instellingen, zoals contrast, lensfouten, schaduwkleuren, volumetrisch licht, ruis en veel meer.

Physical Render Engine

Gebruik ultiem realisme met de nieuwe Physical Render Engine in Cinema 4D. Met echte camera- en lensinstellingen zoals sluitersnelheid en diafragma, scherptediepte, bewegingsonscherpte en meer. 

De Physical Render Engine ondersteunt effecten zoals wazige reflecties, Area Shadows en Ambient Occlusion in combinatie met een correcte scherptediepte en bewegingsonscherpte. De gevanceerde Image Sampler gaat slechts een keer door de scène en deelt die resultaten met alle effecten die berekend moeten worden. Daardoor wordt de tijd voor het berekenen van een bijkomend effect scherp gereduceerd.

Meer fotorealisme

Bereik meer fotorealisme met de nieuwe fysisch correcte scherptediepte - die ook werkt op objecten achter transparante vlakken. De nieuwe Physical Renderer berekent deze objecten direct in het beeld en niet meer als een Post Effect.

 

Accurate bewegingsonscherpte in 3D

Produceer nauwkeurige bewegingsonscherpte in 3D op basis van echte optische parameters. Rotaties worden correct vervaagd dankzij het gebruik van de volledige 3D-animatiedata. En omdat de vervaging tijdens het renderen wordt berekend in plaats van als Post Effect, geeft het de correcte intereactie met schaduwen, transparantie en andere eigenschappen.

 

Physical Camera

Boots een fototoestel of filmcamera na met brandpuntsafstand, f-stop en sluitersnelheid of zichthoek om de schertediepte en bewegingsonscherpte te laten berekenen. Bijkomend kan je de ISO of Gain instellen, zodat de belichtingstijd van het beeld bepaald wordt. Ook de zwakheden van echte lenzen kan je nabootsen, zoals lensvervormingen, vignettering of chromatische aberratie om zo het ultieme fotorealisme te bereiken.

 

Stereoscopie

Maak indrukwekkende 3D-visuals in stereozicht met de zeer complete stereoscopische workflow in Cinema 4D. Bestaande projecten zet je zeer makkelijk om, nieuwe projecten zijn even makkelijk opgezet dankzij enkele eenvoudige camera-instellingen. Het stereo-effect is meteen zichtbaar in het 3D-werkvenster. Render het samengevoegde beeld of de individuele kanalen en bekijk het gerenderde stereo-effect in Cinema 4D's Picture Viewer.

 

Stereo-camera en renderen

Heb je een stereo-camera nodig? Kies een van de stereo-methodes, bepaal de oogafstand en convergentie, en kies tussen parallel, Off-axis, On-axis of radiale plaatsing. Safe Regions can je manueel of automatisch instellen.

 

Real-time stereoweergave

Bekijk stereo-effecten in real-time door Stereoscopie in te schakelen voor elk gewenst zicht. Je kan de preview instellen voor Anaglyph, Side-by-Side, Interlaced of Active Shutter Mode om compatibel te zijn met een breed gamma aan 3D-schermen, projectoren en brillen.

Haal het onderste uit de kan

Dankzij de ondersteuning voor meerdere processoren, HyperThreading en multi-core-technologie haalt CINEMA 4D alle rekenkracht die uit je computer gehaald kan worden.

Render kleur, schaduw, reflectie en andere beeldcomponenten als aparte bestanden zodat je 't beeld achteraf makkelijk kan bijwerken in je favoriete beeldsoftware. Bewaar beelden in 16-bit of 32-bit per kleurkanaal voor High Dynamic Range-beelden in DPX-, HDRI- of OpenEXR-formaat.

 

Global Illumination

Realiseer meer realisme met Global Illumination. Dit berekent hoe licht weerkaatst wordt door de objecten in de scène. Je kan Global Illumination ook gebruiken in combinatie met HDRI-beelden - ideaal als je snel een overtuigende buitenverlichting wilt nabootsen. 

 

Renderen via het netwerk

Schakel het renderen in een hogere versnelling met Cinema 4D's netwerk-rendering. Met Cinema 4D Broadcast krijg je tot 3 netwerk-clients die elk tot 256 processor-threads mogen hebben.

Via de makkelijk te gebruiken web-interface voeg je renderopdrachten toe, wijzig je de volgorde van wat berekend moet worden en controleer je de stand van zaken van de render-clients. Dankzij het gebruikersbeheer kan je de toegang tot de server beperken en gebruikers individuele render-prioriteiten toekennen.

 

 

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660