MODELLEREN met CINEMA 4D

De eerste stap in elk 3D-project is het creëren van de 3D-vormen. De meeste 3D-basisvormen maak je snel met parametrische objecten - denk bijvoorbeeld aan een kubus, bol of kegel. Deze parametrische objecten kan je omvormen tot losse vlakken (Polygons) en als basis gebruiken voor complexere vormen. Combineer 3D-vormen met Deformers en andere Generators voor snelle maar spectaculaire resultaten.

Curven (Splines) vormen de basis voor extrusies, omspanningen en omwentellingen die elk op hun beurt in real-time aangepast kunnen worden. Je kan de parameters van die objecten zelfs animeren.

In goeie vorm

Cinema 4D's uitgebreide tools voor Polygon-bewerkingen geven je onmiddelijke feedback. Een krachtig Knife-gereedschap ondersteunt N-gons (vlakken met meer dan 4 hoeken) zodat je makkelijk gaten of paden kan uitsnijden. Met Stich en Sew sluit je openingen of gaten tussen objecten. Brush en Magnet zijn dan weer ideaal om organische vormen te boetseren.

Of je nu de realiteit wilt nabootsen of liever 3D-luchtkastelen bouwt: met Cinema  4D krijgt jouw verbeelding alle bouwstenen die het nodig heeft.

UV Editing

Een typisch probleem in 3D is het correct uitlijnen van materialen en modellen, ook wel bekend als UV Editing. Correcte UV-coördinaten zijn essentieel voor succesvol schilderen en textureren in 3D. Gelukkig ben je bij Cinema 4D aan het juiste adres. Of je nu UV's aanpast voor een Low-Rez-game of een High-Rez-filmachtergrond, de Cinema 4D UV-tools zijn bij de beste uit de branche en worden door tal van internationale productiehuizen gebruikt.

 

 

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660