
UV-gereedschappen in BodyPaint 3D
|
Optimale Mapping en LCSM UnwrappingBodyPaint 3D biedt talrijke tools om de beste UV-map voor elk model te realiseren. Je kan kiezen uit drie algoritmes, waaronder Cubic Optimal Mapping om de UV-coördinaten automatisch te optimaliseren en overlappende punten te verwijderen. Het Relax UV-gereedschap past de maat van de UV's aan in functie van de overeenkomstige polygone, en met het UV Terrace-tool voeg je geometrie toe aan een bestaande UV-Map. Store en Remap UV laten toe UV-zones te herschikken om naden te verwijderen. De krachtige Interactive Mapping genereert dan weer UV's op basis van standaardprojectietypes voor verschillende delen van een model. Natuurlijk heeft BodyPaint 3D ook Move, Scale, Rotate, Shear en andere tools om indivuduele UV-coördinaten manueel te bewerken. Gebruik de LCSM Unwrapping-methode om een UV-schema open te plooien op basis van de geselecteerde naden. Ideaal als je met complexe vormen aan 't werken bent. Of je nu UV's aanpast voor een low-res game-model of voor een high-res Matte Painting, BodyPaint 3D heeft alle tools om je UV-Map net zo perfect te krijgen als het model zelf. |